söndag 23 januari 2011

Söndagens bravader!

Ni var ju sämst på att gissa. Inte ett endaste förslag. Hehe jag som tyckte mig vara rolig, för B..S är fortfarande något som roar mig :)

Ebba slog bakut och tänkte att hon varit så duktig en hel dag på Paradisbadet utan bajs så hon tog igen det med råge! Trist nog befann vi oss på MVG gallerian, tur nog hade jag med mig extra byxor! Tog henne på armen utan att se att det var blött rakt i genom och voila jag fick en fin fläck! Tur att man har Ta bort, Vanish och tvättmaskin!

Men det börjar bli lite tjatigt det här, jag tror ju fortfarande att det är de 3 bjässarna till kindtänder som ger all denna diarré. Men nu har hon dessutom blivit rejält hostig och snorig. I natt hade hon feber men som gav sig på morgonkvisten. Det fick mig definitvt att tänka på tänderna och eftersom hon var pigg som en lärka och full av energi tänkte vi inte mer på det. Men ikväll har hon varit väldigt hostig så vi gav henne Mollipect innan läggning, hon har inte druckit en endaste droppe välling och knappt någon middag heller, och är det tänderna så är det ju fullt förståeligt. Men som sagt, vad gör man? Vi försår ju helt och hållet förskolan att de inte vill ta några risker eftersom det går massor med olika magsjukor så dom vill ju säkert att vi är hemma. Vi får se hur natten blir och ha henne hemma imorgon och sen tar vi det därifrån!

Hur skulle ni göra/tänka?
Vi har kontaktat BVC tidigare i veckan och vi fick komma och väga henne. Hon går upp i vikt och följer sin kurva och det känns ju tryggt. Vår fina BVC-sköterska bad oss att byta till majsvälling, utesluta alla former av mjölkprodukter, pasta och mjöl under 2 veckor för att låta magens små flimmerhår att "läka och växa ut" de blir störda efter ex en magsjuka och sedan kan det dröja ett tag innan de fyller sin funktion igen.

Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?

2 kommentarer:

  1. Stackars lill-tjoppan, hoppas hennes mage blir bra av lite snäll mat nu. Inte kul att inte veta om det är magsjuka eller annat som spökar heller, men hon har väl varit lite kinkig i magen vid tidigare tänder med...

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en bra natt! KRAM!

    SvaraRadera