söndag 25 juli 2010

Mammas födelsedag!

Det har varit lite tyst från oss de senaste dagarna men vi har haft fullt upp! Min mamma, Ebbas mormor och Mats svärmor fyllde 50 igår! Oj vilken dag, uppskattningsvis 70 gäster och mycket fina presenter (jag vill också fylla 50) Folk kom sjungande och spelande på gitarr, självaste Levi Bergström var först på plats kl 9.30 med 52 liter blomjord (ett litet internskämt), otroliga mängder med blommor och blombud! Allt för min finaste finaste mamma!

Vi hjälpte förstås till med allr runt ikring och vi gav mamma förbud att komma in i köket! Allt rullade på jätte bra och ingen blev utan mat, dryck eller kaffe & tårta!
Jag hann inte fotografera en bild med min kamera men Rebecca har en systemkamera och va!rt anlitad fotograf så jag ska ta bilder av henne så ni ska få se senare!

Vi var kvar hela kvällen och när vi skulle hem beställdes en taxi till lillebror som bor på Röbäck och en till oss. Eftersom vi beställde en med bilbarnstol skulle det dröja upp till 40 min.
Niklas taxi kommer och han åker iväg, en stund senare kommer våran taxi och samtidigt ringer det på hemtelefonen, det var Niklas som just klivit av sin taxi hemma på Röbäck utan nycklar för de ligger kvar i hallen på Ersboda! Detta innebär en tur förbi Röbäck för våran del, snacka om en tur runt stan V Ersboda-Röbäck-Tomtebo!!! Så kan det gå!

Hursomhelst mitt i festligheterna igår vart det bestämt att vi ska få låna mammas kusins hus i Stockholm i veckan! Vilken lyx, dom har ett enormt hus i Barkarby! Så antingen i kväll eller imorgon drar vi! Tjoooho Hej hej Stockholm!

Nu ska vi morgonmojsa!!

1 kommentar: