söndag 4 juli 2010

Ebbas säng!


Lite upp å ner vart det visst men en bild ivarjefall på Ebbas nyinropade säng! Det är barnsäng från 40-50 talet och den är utdragbar! Vi lämnade den hos mormor och morfar för än är det ett bra tag innan hon kan sova i den och framför allt är det mycket arbete innan det är sovduglig! Den ska slipas och målas och rustas upp men ser ni inte framför er hur vacker den kommer att bli?? Kanske att jag målar den ljusrosa eftersom det är ju bara att måla till om man vill ha en annan färg sedan? Eller ljus ljus grön? Eller helt enkelt vit?
Ja det återstår att se! Ett spännande projekt!

4 kommentarer:

  1. Monika på jobbet04 juli, 2010

    Min syster har en av samma modell som hennes tjejer sover eller har sovit i. Den är målad ljusgrön och är så holma fin! Om jag inte minns fel är sänggaveln dekormålad också.

    Trevig sommar, förresten! :)

    SvaraRadera
  2. Alla färgerna skulle passa fint i Ebbas rum :)

    SvaraRadera
  3. Jag glömde säga att det ska bli kul att se resultatet!

    SvaraRadera
  4. Himla fin säng! jag fyndade en liknande på loppis här i Håknäs =)

    SvaraRadera