söndag 29 augusti 2010

Skön helg och genrep.

Mysfrukost med mamma i morse,
vi tände ljus och lyssnade på regnet där ute

och lät pappa få sova ut!

Och jag hade min nya fina Moln pyjamas
som jag fick igår på stan

Luktar lite på mina klossar

Övar lite "I ett hus vid skogens slut"

Tittar lite på morgon TV,
den där Annika Jankell såg bra lustig ut idag..


Vi har haft en riktigt härlig helg med massa trevligheter!

Fredag eftermiddag efter jobbet mötte vi upp Stina, Johanna och Sofia (med bebismagen) på stan. Vi shoppade BH:ar på Change och käkade middag tillsammans! När vi kom hem och lagt Ebba hade vi riktigt genuint fredagsmys med massa gotta! Och inte att förglömma, sova på soffan :) Pappa ringer och bjuder upp till Brunch på Plaza. Möte bestäms 11.00 (Lördag)

Lördagen slår alla rekord, Gulligaste Anna kom upp vid 8 snåret och kidnappar Ebba. Jag & Mats bäddar ner oss igen (somnar inom 4 röda) och vaknar 10.30. Hopp in i duschen och ner till brunchen. Anna, Fia, Jonas och Jonas äter också med oss!
Efter en helt ljuvlig måltid drar vi oss in till stan för lite mer shopping och ett besök på Bondens marknad! Vi avslutar med en aftershopping öl på Bishops uteservering!
Lördagens middag avnjuts med Johanna och Anders och vi smaskade på en utav sommarens fångster, alltså en bit av Niklas (Lillebrors) lax! Sen kikar vi på Eclipse (Läs: Jag sover i fatboyen, ser dock de viktigaste delarna av filmen)!

Och idag har vi ju varit på pappas jobb där dom hade familjedag. Vi gick tipsrunda och vann fina priser (jag hade 8 rätt och Mats 7) vi deltog i en Femkamp och blev bjudna på lunch! Riktigt trevligt och en perfekt Söndagsunderhållning!
Dessutom har vi hunnit med storhandling på Ica Maxi så nu är det fulla skåp.
Avslutningsvis har jag och Johanna dragit av milen på vårat genrep inför Tjejmilen nästa söndag. För min del vart det 10,3 km på 1:05 dock med känningar av lårskadan. Så jag har goda förhoppningar på att ta mig under timmen nästa helg, då det smäller!

En riktigt skön helg må jag säga!

2 kommentarer:

  1. Vilken helg! :) Pyjamasen har jag klämt på flera gånger, den är jättefin! Vi skulle också genrepa Tjejmilen igår men Johanna blev förkyld, det blir nog imorgon eller på onsdag för min del. Bra jobbat iaf, jag tror du fixar det under timmen nästa helg!

    Vi ses ikväll, det ska bli trevligt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du har fått en award i min blogg

    SvaraRadera