söndag 17 oktober 2010

Sköna söndag!!

Söndag igen och morgonstund har guld i mun! Min tur att stiga upp med familjens morgonpiggaste filur! 6.30 var det uppstigning! Alldels bäcksvart ute och det kändes som att det bara var vi i hela världen som var uppe. Men när man väl är uppe är det faktiskt mysigt. Ebba är så mysig och kärlekfull på morgonen. Hon vill gärna sitta i famnen, pussas och kramas! När vi ätit varsin tallrik med Havregrynsgröt var det dags för lek och bus! När vi lekt en stund passade jag på att röja undan i köket och vips var hon fort på plats och klättrade upp i den (rena) diskmaskinen för att hjälpa till att plocka ur. En stund senare hade JB (John Blund) anlänt så då klädde vi på oss och gick ut. Ebbad bäddades ner i vagnen och jag fick mig en morgonpromenad! Härlig start på dagen!


Idag planerar vi att åka på Höstmarknad i Nordmaling och sedan på vidare på middag hos min mormor och morfar. Morbror Niklas är redan där och jagar idag. Känns som en lagom söndagsaktivitet. Igår var det också en lugn och skön dag. När Mats åkte iväg för att döma en innebandymatch tog jag och Ebba en promenad, just som vi kom in på vår gata igen var min kollega/granne just på väg in. Hon bjöd in oss på fika och lekstund. Ebba och Emilia busade och vi fikade! På kvällen kom Fia, Jonas och Anna. Vi lagade middag, drack ett glas vin och såg en film, "Lars and the real girls" Jag kan tyvärr inte resencera eftersom jag tog en powernap :)


Förra lördagen sov moster Rebecca och hennes kompis Frida över här. Vi såg på film och hade myskväll! Tidigare på kvällen var vi hos Malin (Ebbas kusin), Jimmy och Tilde i Nyviken, Obbola och grillade korv och umgicks. Rebecca tog massa fina bilder som jag lånat från hennes blogg. På söndgasmorgonen steg dom upp och busade med Ebba så jag & Mats fick sovmorgon tillsammans!








1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en härlig helg! Synd att vi inte hann ses, det var ju så väldigt fullt upp. Men vi kanske kan ses i veckan? Jag är ledig alla kvällar förutom tisdag. :) Kram!

    SvaraRadera